- А тепер конкретні ситуації. №1: сидите в шкільній їдальні, заходить терорист з автоматом. Сховатися нема де, шкільні меблі легко прострілюються…
- Під стєночку – і не відсвічувать!
- Не раджу. Якщо автомат, може бути багато пострілів, а рикошети йдуть якраз по стінах. Я б радив впасти і повзти на кухню: там є вихід, і декілька кімнат, де можна зачинитися.
- А через вікно?
- Лише якщо ви точно знаєте, які вікна там відкриваються. Запам’ятайте, це вам і при пожежах стане у нагоді: ви не зможете швидко вибити склопакети! Це тільки у фільмах герої стрибають рибкою у вікна, в реалі – руки зламаєте чи поріжете, а скло не вивалиться.
- А стільцем?
- Ніжка стільця проб’є діру посередині, а скло по краях все одно не дасть вам вилізти. В ідеалі, склопакет треба з хвилину бити молотком (якого у вас нема). О, це вам домашнє завдання…
- ЩО??? Вибити в школі вікна? – ніколи не бачив у своїх учнів стільки ентузіазму.
- Ні! Завдання - перевірити і запам’ятати, які вікна відкриваються в їдальні і в кабінетах першого поверху!
- (спантеличені і розчаровані зойки).
- До речі, у нас ще нормальна школа! Де-не-де я бачив, що всі вікна першого поверху забрані решітками. Це, м’яко кажучи, неправильно, а проф.злодіїв не зупинить.
- Ситуація №2. Ви сидите в класі на уроці, 3-й поверх. Чуєте стрільбу і страшні крики десь знизу, біля входу.
- Піду у ваш кабінет, візьму гвинтівку…
- А-а-а. Гвинтівки замкнені, і пневматика вас не врятує проти вогнепальної зброї. Ми вже розбирали, чому навіть пневматичний пістолет не можна вважати справжнім засобом самозахисту.
- Тоді що – урок продовжувати?
- Бігати всліпу коридорами – варіант не найкращий. Ключів від інших виходів у вас нема – а біля центрального ви чули постріли. Якщо нема диму і пожежі, я б радив зачинитися в кабінеті і викликати 102. У вас двері відчиняються назовні. Вибити замок пострілом – не так вже і легко, як у фільмах показують. За дверима можна поставити шафу, ще парти посунути - ту барикаду не так легко розібрати. Стрільці в школі шукають легку здобич, а не завали з меблів.
І домашнє завдання №2: взнати, у кого з вчителів є ключі від запасних виходів. У вас в школі їх повинно бути 4-5. От я точно знаю, де ключі від найближчих. А ви? (чую: «Я знаю! В 12*-му! І в 12*-му є!»)
- Ситуація №3. У вас фізкультура на стадіоні, раптом на майданчику щось вибухає, і ви чуєте постріл, орієнтовно - з даху школи. Є такі психопати-снайпери, що засядуть десь на даху чи на вежі, і влаштовують «полювання на живі мішені».
Голоси: «Я – через паркан і до побачення!», «Якщо стати під стіною, він не побачить!».
- Варіант «через паркан» мені подобається більше. З даху добре видно все, що під стінами. А як ви думаєте – для чого ще й вибух? У стрільця в Керчі було повно саморобних бомб.
Голоси: «Поранити!», «Щоб паніка була!».
- Саме так, для паніки. Попередні результати експертизи свідчать, що від тих вибухів ніхто не помер. Якщо буде паніка, люди біжать, куди попало, не думають свідомо. А у вас завжди повинен бути план з декількох пунктів: що роблю зараз, що потім.
- Може, цей план буде не найкращий – але ви не повинні перетворюватися на тварин, охоплених жахом! І домашнє завдання №3: обійти школу, і знайти місця, де б ви могли сховатися, чи де будете бігти, щоб ваш маршрут перекривався деревами та іншими перешкодами.
На наступних уроках поговоримо про захоплення транспорту, про теракти на ринках і в ресторанах, тощо.
А останнє домашнє завдання – на вашу уважність. Стрілянина в школі – це фінал довгої кропіткої роботи, багатомісячної підготовки. У кожному з випадків school shooting хоча б одна людина знала, що планується щось погане! Психопат не живе в вакуумі – він каже про своє незадоволення однокласникам, іноді навіть озвучує конкретні плани! А його друзі просто не звертають на це уваги…
Тож, завдання:
1) Проаналізуйте, чи є однокласники, які часто кажуть про школу, вчителів і учнів агресивні речі.
Якщо кажуть з гумором – то нормально, у нас в дитинстві був віршик «Маленький мальчик нашёл пачку тола, долго горела любимая школа...». Без жартів: школа – це чудове місце, цінуйте її! Інститут – вже гірше, робота – болото, а як одружитесь – то вже триндець! (upd. хлопці мій сарказм сприймають адекватно. Іноді я згадую про щасливу родину, як запоруку щасливого життя - і навожу себе, як приклад)))
2) Складіть лист учнів, у кого є доступ до зброї (через батьків, родичів). Хто любить стріляти і часто це робить.
У нас в класі я точно знаю про *** і *** (називаю імена двох хлопців, вони встають під оплески).
Моя думка - це наші герої-захисники, Капітани Америка! Якщо ж в класі з'явиться "темний володар ситхів" - краще розкажіть мені! (сміх).
3) Якщо хтось з пп.1 і пп.2 співпадає – подумайте, чи все зараз в цієї людини гаразд дома, в школі… Що у нього в Інстаграмі чи фб? Може, теж прославляє героїв Новоросії, як Росляков з Керчі?
Щодо ваших дорослих знайомих алгоритм 1-3 теж працює, до речі. А для однокласників - є ще найголовніший пункт:
4) не знущайтеся один з одного! Булінг, або цькування, призводить до багатьох трагедій.
Живіть мирно, і будьте напоготові!