Детский психолог Светлана Ройз:
Коли батьки обирають, у якому віці краще віддати дитину до школи – в 5,6 або 6 чи 7 років , їм варто поставити собі кілька наступних запитань та в їхньому контексті поспостерігати за дитиною. Запитайте себе:
* Скільки часу ваша дитина може залишатися без мами?
* Чи вважає дитина стосунки з батьками надійними? Якщо дитина відчуває себе у сім’ї в безпеці і має підтримку, вона зможе проявляти активність та допитливість.
* Чи може дитина впоратися з напругою та розчаруванням? Наприклад, якщо дитина не отримує бажаного одразу, якщо у неї щось не вийшло, якщо дитина хотіла відповісти, а педагог запитав іншу дитину.
* Чи готова дитина до спілкування з різними людьми, чи є у неї досвід взаємодії та спілкування з іншими?
* Чи зможе дитина впоратися із напруженням, якщо вчитель не приділяє їй персонально увагу певний час. Адже вчитель не зможе приділяти весь свій час лише одній дитині.
* Чи вміє дитина сприймати себе частиною групи? Тобто, приміром, чи розуміє вона, що коли вчитель звертається до всієї групи із проханням відкрити зошити, він звертається і до неї. Якщо дитина цього не розуміє, вона не відкриє зошит, поки до неї не звернуться персонально.
* Чи просить дитина про допомогу в інших, чи впевнена вона, що їй допоможуть?
* Коли дитина вчиться писати букви, якщо вона каже: “Я намалювала букву”, це означає, що в неї ігрова мотивація, а якщо говорить: “Я написала букву” – навчальна.
* Наскільки батьки стримують або дозволяють дитині рухову активність, наскільки вона розкута у своїх рухах? Координація рухів та фізична активність пов’язані з вольовою та емоційною сферою дитини.
* Чи є в дитини розпорядок дня? Це впливає на її вміння дотримуватися певних правил та на загальне відчуття безпеки.
* Наскільки дитина вважає себе “хорошою просто так”