ЗАСНОВНИК SINGULARITY UNIVERSITY ПІТЕР ДІАМАНДІС: ПОЧАТКОВУ ОСВІТУ ЗМІНЯТЬ 5 ТЕХНОЛОГІЙ
Пітер Діамандіс — відомий візіонер, засновник Singularity University. Журнал Fortune назвав його одним з 50 найвеличніших лідерів сучасного світу. У матеріалі для SingularityHub експерт пише про майбутній симбіоз освітніх та інформаційних технологій. Зокрема, у 2017 році в США інвестували рекордні $9,5 млрд у напрямок EdTech. До 2024 року частка IT на освітньому ринку сягне $6 млрд. IT-школяр наводить переклад матеріалу, в якому Пітер Діамандіс називає п’ять експоненціальних технологій, які змінять навчальну програму початкової школи протягом наступних декількох років (хаха три раза, но почитать интересно).
На мою думку, у короткостроковому майбутньому робототехніка та штучний інтелект дозволять будь-кому з нас, починаючи років з восьми, легко та швидко знаходити відповіді, створювати продукти та вирішувати завдання, просто виконуючи власні бажання. Ми зможемо зробити і створити майже все, що захочемо, за принципом «від розуму до виробництва у лічені хвилини». Нижче наведений стислий огляд п'яти провідних технологій, що допоможуть втілити таке майбутнє.
Технологія №1: Віртуальна реальність (VR)
Може перетворити навчання в неймовірно захоплюючу справу. За дослідженнями, ми пам'ятаємо 20% того, що чуємо, 30% того, що бачимо, і до 90% того, чим ми займаємося або ж що моделюємо. Віртуальна реальність бездоганно виконує останню роль. VR надає студентам змогу імітувати переміщення крові по організму при вивченні різноманітних клітин, або ж подорожувати на Марс, аби перевірити наявність життя на поверхні планети. Щоб зробити це можливим, компанія Google Cardboard нещодавно реалізувала програму під назвою Pioneer Expeditions. Завдяки їй тисячі шкіл у всьому світі отримали комплект, що містить усе необхідне для вчителя задля використання даного методу у своєму класі. Попри те, що дані про використання VR у школах поки що не збираються, відчутне стійке зростання попиту на дані товари різноманітними освітніми компаніями (включаючи zSpace, Alchemy VR та Immersive VR Education), які призначені виключно для надання школам навчального плану та змісту.
Додайте до VR суміжну технологію, що називається доповненою реальністю (AR), та все навколо дійсно оживе. Уявіть собі, що у вас є гарнітура AR, завдяки яким будь-який засвоєний матеріал може бути перевірений на власному досвіді. Зацікавлені в ботаніці? Гарнітура накладає назву та детальний опис до кожної рослини, яка трапляється у вашому полі зору.
Технологія №2: 3D-друк
Дозволяє втілити ідеї до життя. Не забудьте про те, що для цього необхідний комп'ютер на кожному робочому столі (або ж планшет для кожного учня). Найближчим часом вчителі та учні матимуть змогу вивчати основні принципи науки, технології, інженерії та математики (STEM). Бет Петтіс (засновник компанії MakerBot Industries) уявляє 3D-принтер на кожному шкільному столі. «Уявіть, якщо б у вас був 3D-принтер, а не набір LEGO, коли ви були дитиною, яким би було Ваше життя сьогодні?» — довідується пан Петтіс. Ви можете надрукувати свої власні міні-фігури, блоки, або ж створити нові конструкції так швидко, як лише дозволить уява.
Наразі 3D принтерами, вироблені MakerBots, оснащено 5000 шкіл у США. Тільки уявіть майбутнє, у якому кожна стаття у Вікіпедії містить в собі справжній 3D-файл! Це дозволить дитині роздрукувати та вивчити цікавий об'єкт до останніх дрібниць, замість того, аби нудитися та читати про нього.
Технологія №3: Датчики та мережі
Величезна кількість датчиків та мереж забезпечують миттєвий доступ до будь-яких учбових матеріалів чи відеозаписів у будь-який час. Водночас, датчики продовжують зменшуватися у розмірах, аби мати змогу вбудовувати їх у все, що лише можна. Однією з їхніх переваг може бути можливість визначити, у чому плутається дитина та чи зрозуміло їй те, що пояснюють.
Технологія №4: Застосування спеціальних програм
Зробить навчання адаптивним і персоналізованим. Немає двох однакових учнів: у кожного з них — свій підхід до кращого сприйняття інформації (читаючи, бачачи, слухаючи, роблячи). Виходячи з різних навчальних досягнень, у них спостерігаються різні інтелектуальні можливості та різновиди пам'яті. У спробах вирішити цю проблему спеціалісти намагаються ввести адаптивний спосіб навчання. Такі компанії, як Knewton та Dreambox, мають понад 15 мільйонів студентів, що навчаються на даних платформах.
Незабаром кожна навчальна програма стане адаптивною, створюючи уроки за індивідуальними особливостями кожного студента. Спеціальні пошукові додатки, програми для флеш-пам'яті, підручників, симуляції та багато іншого будуть доступні для навчання найближчим часом.
Технологія №5: Штучний інтелект або AI Teaching Companion
Книга Ніла Стефенсона «The Diamond Age» відкриває нам захоплюючу частину освітньої технології під назвою «Ілюстрований буквар для молодих науковців». Як описав Біт Швендіманн, це інтерактивна книга, яка в змозі відповісти на будь-яке запитання учня (якщо задавати його рідною мовою), навчати його за допомогою алегорій, які містять елементи навколишнього середовища учня, та надавати контекстуальну актуальну інформацію. Книга містить датчики, які відслідковують дії учня та забезпечують зворотній зв'язок.
Існує зв'язок у когнітивному навчанні з книгою: вона моделює певні навички (за допомогою алегоричних казкових персонажів), яку учень потім може імітувати в реальному житті. «Освітня мета книги є доволі гуманістичною: підтримати учня, аби стати сильною та самостійною людиною, що вміє думати», — пише її автор. Посібник стане індивідуальним навчальним товаришем, це прекрасний результат технологічної конвергенції.
У вашого електронного товариша буде необмежений доступ до інформації у хмарному сховищі, що забезпечує його оптимальну швидкість роботи для кожного учня. Книга спрямована на демонетизацію та демократизацію освіти: перебуваючи у вільному доступі для всіх (як і Google), вона пропонує найкращу освіту як найзабезпеченішим, так і найбіднішим дітям на планеті. Посібник контролює перші ознаки розчарування та нудьги через ознаки цікавості або інтересу, або ж ознаки насолоди від отриманої інформації, що може свідчити про успішне навчання. Зрештою, ми рухаємося до набагато більш освіченого світу. Ми дійсно живемо у найцікавіший час задля того, щоб пізнавати цей світ та по-справжньому насолоджуватися ним.